Piksel Facebooka – czym jest, jak go zainstalować i używać? | Hug my social

Piksel Facebooka – czym jest, jak go zainstalować i używać?

Chcesz efektywniej wykorzystywać budżety reklamowe? Piksel Facebooka to narzędzie dla Ciebie! Sprawdź, jak je wdrożyć i poznaj korzyści, które możesz dzięki niemu osiągnąć.

Co to jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to krótki fragment kodu, o długości zaledwie kilku linijek tekstu. Jest on unikalny dla każdego konta reklamowego i przeznaczony do całkowicie bezpłatnego wykorzystania. Kod Piksela Facebooka po osadzeniu na stronie internetowej zbiera informacje o osobach odwiedzających witrynę. To analityczne narzędzie, które pozwala sprawdzić, co odbiorcy robią na naszej stronie www oraz umożliwia tworzenie list odbiorców, ułatwia zatem targetowanie reklam.

Jak działa Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka uruchamia się za każdym razem, gdy ktoś podejmie działanie w obrębie witryny. Wejście na stronę, dodanie projektu do koszyka, wysłanie formularza – Piksel gromadzi wszystkie tego typu zdarzenia. Można je sprawdzić, odwiedzając stronę piksela Facebooka w Menedżerze zdarzeń. W tym miejscu skorzystasz także z opcji, które umożliwiają ponowne dotarcie do osób, które zainteresowała Twoja witryna.

Jak zainstalować Piksel Facebooka?

Uwaga! Zanim rozpoczniesz instalację Piksela Facebooka, zadbaj o możliwość aktualizacji kodu witryny (zadbaj o dostęp do kodu lub zleć pracę programiście).

Jak stworzyć Piksel Facebooka?

1. Wejdź w menedżera zdarzeń.

2. Przejdź do ,,Przełącz źródła danych” i kliknij ,,Witryna”.

3. Wybierz ,,Piksel Facebooka”, a następnie przycisk ,,Połącz”.

4. Wprowadź nazwę Piksela.

5. Podaj adres URL Twojej strony i sprawdź opcje łatwej konfiguracji, które zostaną Ci ,,podpowiedziane”.

6. Naciśnij ,,Kontynuuj”.

Jak samodzielnie dodać Piksel Facebooka do witryny?

Skopiuj cały kod Piksela Facebooka i umieść go w nagłówku swojej strony internetowej (sekcja HEAD, pomiędzy znacznikami: <head> i </head>). Jeśli orientujesz się w podstawach HTMLa lub już kiedyś wdrażałeś Google Analytics na swojej stronie, nie powinieneś mieć z tym problemu.

Jeśli jednak czujesz, że programowanie to nie Twoja bajka, zleć dodanie Piksela do strony komuś, kto ma choć podstawową wiedzę z zakresu tworzenia stron internetowych. Pomoże Ci w tym opcja, w ramach której Facebook umożliwia przesłanie do wybranej osoby instrukcji konfiguracji Piksela. Skorzystasz z niej w następujący sposób:

1. Odnajdź kartę ,,Piksele” w menadżerze zdarzeń.

2. Wybierz ,,Skonfiguruj piksel”.

3. Kliknij ,,Instrukcje na e-mail”.

4. Wprowadź e-mail odbiorcy i kliknij ,,Wyślij”.

Możliwości Piksela Facebooka

Instalacja Piksela Facebooka daje wiele możliwości. Dzięki niemu możesz:

1. Śledzić aktywności i konwersje.

Piksel Facebooka dostarczy Ci informacji i aktywnościach Twoich użytkowników (dodanie produktu do listy życzeń, pobranie oferty). Dzięki niemu dowiesz się też, ile czasu spędzają w obrębie witryny Twoi odbiorcy oraz z jakich urządzeń korzystają (laptop, tablet, telefon). To wszystko pomoże Ci zoptymalizować swoją stronę i sprawić, by lepiej konwertowała.

2. Tworzyć grupy podobnych odbiorców.

Dzięki Pikselowi stworzysz tzw. grupy podobnych odbiorców. W ten sposób skierujesz reklamy do odbiorców o profilu (zainteresowania, wiek, płeć etc.) pokrywającym się z profilem osób, które już zainteresowały się Twoją marką i produktami.

3. Zoptymalizować reklamy.

Optymalizacja reklam w oparciu o dane zebrane przez Piksel Facebooka sprawi, że Twoje reklamy będą coraz bardziej skuteczne. Dodatkowo Piksel Facebooka pozwala na upewnienie się, że reklamy są kierowane do właściwej grupy odbiorców.

4. Wdrożyć remarketing.

Piksel Facebooka umożliwia ponowne kierowanie reklam do osób, które już kiedyś odwiedziły Twoją witrynę. Umiejętnie wdrożony remarketing zachęci Twoich odbiorców do ponownego skorzystania z oferty lub przekona tych, którzy z jakichś powodów dotychczas z niej nie skorzystali. Piksel Facebooka umożliwi Ci przygotowanie dedykowanych kampanii remarketingowych, dzięki którym zaproponujesz grupom swoich odbiorców dokładnie to, czego potrzebują, aby dokonać zakupu lub wejść w interakcję z marką.

Piksel Facebooka to must have dla każdego, kto chce prowadzić efektywne działania reklamowe i realizować je coraz lepiej, bazując na wcześniejszych doświadczeniach. Jeśli masz problem z wdrożeniem lub interpretacją wyników z tego narzędzia – skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Twojej marce skuteczniej docierać do odbiorców w social media!