Chcesz efektywniej wykorzystywać budżety reklamowe? Piksel Facebooka to narzędzie dla Ciebie! Sprawdź, jak je wdrożyć i poznaj korzyści, które możesz dzięki niemu osiągnąć.
Piksel Facebooka to krótki fragment kodu, o długości zaledwie kilku linijek tekstu. Jest on unikalny dla każdego konta reklamowego i przeznaczony do całkowicie bezpłatnego wykorzystania. Kod Piksela Facebooka po osadzeniu na stronie internetowej zbiera informacje o osobach odwiedzających witrynę. To analityczne narzędzie, które pozwala sprawdzić, co odbiorcy robią na naszej stronie www oraz umożliwia tworzenie list odbiorców, ułatwia zatem targetowanie reklam.
Piksel Facebooka uruchamia się za każdym razem, gdy ktoś podejmie działanie w obrębie witryny. Wejście na stronę, dodanie projektu do koszyka, wysłanie formularza – Piksel gromadzi wszystkie tego typu zdarzenia. Można je sprawdzić, odwiedzając stronę piksela Facebooka w Menedżerze zdarzeń. W tym miejscu skorzystasz także z opcji, które umożliwiają ponowne dotarcie do osób, które zainteresowała Twoja witryna.
Uwaga! Zanim rozpoczniesz instalację Piksela Facebooka, zadbaj o możliwość aktualizacji kodu witryny (zadbaj o dostęp do kodu lub zleć pracę programiście).
1. Wejdź w menedżera zdarzeń.
2. Przejdź do ,,Przełącz źródła danych” i kliknij ,,Witryna”.
3. Wybierz ,,Piksel Facebooka”, a następnie przycisk ,,Połącz”.
4. Wprowadź nazwę Piksela.
5. Podaj adres URL Twojej strony i sprawdź opcje łatwej konfiguracji, które zostaną Ci ,,podpowiedziane”.
6. Naciśnij ,,Kontynuuj”.
Skopiuj cały kod Piksela Facebooka i umieść go w nagłówku swojej strony internetowej (sekcja HEAD, pomiędzy znacznikami: <head> i </head>). Jeśli orientujesz się w podstawach HTMLa lub już kiedyś wdrażałeś Google Analytics na swojej stronie, nie powinieneś mieć z tym problemu.
Jeśli jednak czujesz, że programowanie to nie Twoja bajka, zleć dodanie Piksela do strony komuś, kto ma choć podstawową wiedzę z zakresu tworzenia stron internetowych. Pomoże Ci w tym opcja, w ramach której Facebook umożliwia przesłanie do wybranej osoby instrukcji konfiguracji Piksela. Skorzystasz z niej w następujący sposób:
1. Odnajdź kartę ,,Piksele” w menadżerze zdarzeń.
2. Wybierz ,,Skonfiguruj piksel”.
3. Kliknij ,,Instrukcje na e-mail”.
4. Wprowadź e-mail odbiorcy i kliknij ,,Wyślij”.
Instalacja Piksela Facebooka daje wiele możliwości. Dzięki niemu możesz:
Piksel Facebooka dostarczy Ci informacji i aktywnościach Twoich użytkowników (dodanie produktu do listy życzeń, pobranie oferty). Dzięki niemu dowiesz się też, ile czasu spędzają w obrębie witryny Twoi odbiorcy oraz z jakich urządzeń korzystają (laptop, tablet, telefon). To wszystko pomoże Ci zoptymalizować swoją stronę i sprawić, by lepiej konwertowała.
Dzięki Pikselowi stworzysz tzw. grupy podobnych odbiorców. W ten sposób skierujesz reklamy do odbiorców o profilu (zainteresowania, wiek, płeć etc.) pokrywającym się z profilem osób, które już zainteresowały się Twoją marką i produktami.
Optymalizacja reklam w oparciu o dane zebrane przez Piksel Facebooka sprawi, że Twoje reklamy będą coraz bardziej skuteczne. Dodatkowo Piksel Facebooka pozwala na upewnienie się, że reklamy są kierowane do właściwej grupy odbiorców.
Piksel Facebooka umożliwia ponowne kierowanie reklam do osób, które już kiedyś odwiedziły Twoją witrynę. Umiejętnie wdrożony remarketing zachęci Twoich odbiorców do ponownego skorzystania z oferty lub przekona tych, którzy z jakichś powodów dotychczas z niej nie skorzystali. Piksel Facebooka umożliwi Ci przygotowanie dedykowanych kampanii remarketingowych, dzięki którym zaproponujesz grupom swoich odbiorców dokładnie to, czego potrzebują, aby dokonać zakupu lub wejść w interakcję z marką.
Piksel Facebooka to must have dla każdego, kto chce prowadzić efektywne działania reklamowe i realizować je coraz lepiej, bazując na wcześniejszych doświadczeniach. Jeśli masz problem z wdrożeniem lub interpretacją wyników z tego narzędzia – skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Twojej marce skuteczniej docierać do odbiorców w social media!