Tworzenie konta YouTube marki – jak to zrobić? Poradnik krok po kroku | Hug my social

Tworzenie konta YouTube marki – jak to zrobić? Poradnik krok po kroku

Prawie dwa miliardy – tyle osób korzysta z YouTuba w ciągu miesiąca. Wśród nich są Twoi odbiorcy – rodzice – którzy szukają rozmaitych treści: poradnikowych, edukacyjnych, rozrywkowych. Dostarcz im tego, czego szukają! Ale najpierw… zadbaj o stworzenie przestrzeni dla Twojej marki w serwisie YouTube!

Zanim zaczniesz… konto Google marki

Logowanie do serwisu YouTube wymaga posiadania konta Google. To za jego pomocą możesz zalogować się do YouTube’a, tworzyć tam kanały i zarządzać działaniami. Zastanawiasz się, czy tworzenie konta Google marki jest konieczne, aby prowadzić działania na YouTube? Tak. Od wielu lat nie ma już opcji rejestrowania profilu YouTube, który nie byłby powiązany z kontem Google.

Tworzenie konta marki z poziomu YouTube

Możesz utworzyć konto marki w wybranych usługach Google, na przykład… podczas tworzenia kanału na YouTubie. To wygodne rozwiązanie, jeśli skupiasz się na działaniach właśnie w tym medum – wtedy całość pracy nie wymaga od Ciebie działań poza przestrzenią YouTube’a.

Konto marki z poziomu YouTube utworzysz, postępując według poniższych kroków:

1. Zaloguj się w serwisie YouTube (możesz to zrobić za pomocą prywatnego maila z domeną gmail.com).

2. Otwórz listę kanałów.

3. Kliknij ,,Utwórz nowy kanał”.

4. Zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę, która umożliwi Ci stworzenie konta marki.

5. Nadaj kontu marki nazwę i kliknij ,,Utwórz”.

6. Gotowe! W ten sposób utworzyłeś konto marki automatycznie zintegrowane z serwisem YouTube. 

7. Chcesz prowadzić działania wraz ze współpracownikami czy podwykonawcami? Wejdź w ustawienia konta marki i w sekcji „Konto” kliknij ,,Dodaj lub usuń menedżerów”.

8. Konto stworzone, dostępy wydzielone… Pozostaje Ci rozpocząć działania promocyjne!

YouTube połączony z kontem marki – dlaczego warto?

Połączenie kanału YouTube z kontem marki dają Ci dwie podstawowe korzyści:

  • kontem Google marki może zarządzać kilka różnych osób. Każda z nich ma również dostęp do kanału YouTube. Ale uwaga! Pamiętaj, że jeśli dodasz kolejnych właścicieli do kanału, mogą oni podejmować na nim pełen zakres działań, takich jak np. usunięcie kanału lub innych właścicieli.
  • kanał Twojej marki może mieć inną nazwę niż Twoje konto Google (lub konta innych osób zarządzających profilem). To ułatwi Ci stworzenie spójnego i oryginalnego przekazu w obrębie kanału.

Masz problem z utworzeniem konta marki? A może technikalia są już za Tobą, a teraz zastanawiasz się nad strategią, formą i zawartością publikowanych treści? Skontaktuj się z Hug my social – pomożemy Twojej marce być bardziej #Parenthinking na YouTubie lub w innym kanale!