Agencja jako Partner, który mówi prawdę. Dlaczego bezkrytyczne zgadzanie się z klientem jest złe? - Hug my social

Agencja jako Partner, który mówi prawdę. Dlaczego bezkrytyczne zgadzanie się z klientem jest złe?

Marketerze, CEO! Współpracujesz z agencją social media, która przytakuje każdej Twojej uwadze i potulnie wdraża każdą poprawkę? Zastanów się… czy nie zmienić podwykonawcy na prawdziwego Partnera. Kogoś, kto ramię w ramię pójdzie z Tobą po sprzedażowy i wizerunkowy sukces Twojej marki.

Dlaczego bezkrytyczne zgadzanie się z klientem jest złe? Agencji, która nie potrafi konstruktywnie zmodyfikować, a nawet zanegować pomysłów klienta, prawdopodobnie brakuje kilku kluczowej dla efektywnej współpracy elementów.

4 filary partnerskiej współpracy z agencją social media

1. Zaangażowanie

Brak sprzeciwu jest po prostu… wygodny. Realizacja pomysłów w oparciu wyłącznie o wytyczne klienta (a nie o aktualną wiedzę branżową, doświadczenie) świadczy o braku zaangażowania agencji. Pracownikom, którzy nie szukają nowych dróg dotarcia do odbiorców, nie próbują optymalizować dotychczasowych działań, nie odrzucają nietrafionych pomysłów, tak naprawdę nie zależy na pozycji Twojej marki.

Pamiętaj: Zwrócenie uwagi na ważne kwestie, wejście w role edukatora czy sprostowanie błędnego toku myślenia to dowód na to, że pracownicy agencji myślą o tym, jak pomóc Twojej marce i starają się znaleźć dopasowane do Twoich celów biznesowych rozwiązanie.

2. Poziom merytoryczny

Zgadzanie się na każdą poprawkę może świadczyć o niedostatkach merytorycznych specjalistów prowadzących projekt. Przytakiwanie oznacza, że zespół nie ma wystarczających argumentów, aby przekonać Cię do swoich propozycji lub – co gorsza – zaproponował Ci przypadkowe, powierzchowne rozwiązania.

Pamiętaj: jeśli ktoś broni swoich racji, oznacza to, że ma spójną wizję i jest przekonany o efektywności zaproponowanych działań. Prawdopodobnie przygotował strategię czy kreację z myślą o najnowszych trendach, w oparciu o badania konsumenckie lub swoje wieloletnie doświadczenie.

3. Proaktywność

Brak zdecydowanej reakcji na Twoje uwagi może świadczyć o tym, że w naturze pracowników agencji nie leży proaktywność i wychodzenie z inicjatywą (a przecież to właśnie te cechy są motorem napędowym rozwoju w każdej dziedzinie, a zwłaszcza w marketingu). 

Pamiętaj: agencja, które chce być prawdziwym Partnerem, będzie sama proponować Ci nowe rozwiązania i przekonywać Cię do ich wdrożenia. Być może w ten sposób naruszy Twoją strefę komfortu, ale zrobi to w trosce o wyniki Twojej marki.

4. Pasja i ,,marketingowe wyczucie”

Pasjonat i osoba z ,,marketingowym wyczuciem” będzie chciała za wszelką cenę ustrzec Cię przed popełnieniem błędu, a dodatkowo chętnie podsunie Ci alternatywne rozwiązania i wytłumaczy, skąd bierze się jej punkt widzenia.

Pamiętaj: zaangażowany doradca, który cieszy się tym, że może pomóc Twojej marce, to prawdziwy skarb! Współpraca z zespołem pasjonatów daje nie tylko efekty, ale i satysfakcję połączoną z solidną dawką wiedzy.

Twoja (efektywna!) współpraca z agencją social media

Chciałbyś pracować z agencją, która proponuje nowatorskie rozwiązania, a w razie potrzeby wyprowadzi Cię z błędu? Sprawdź Hug my social i poznaj grupę pasjonatów, którzy są na bieżąco z social media i branżą Mother&Baby!