To, jakie treści wyświetlają się użytkownikom po zalogowaniu na Instagrama, nie jest przypadkowe. Decyduje o tym algorytm. Jego celem jest jak najlepsze dopasowanie wyświetlanych informacji do zainteresowań i preferencji odbiorcy. W jaki sposób się to odbywa? Dokładne mechanizmy algorytmu znają tylko inżynierowie Instagrama, jednak niektóre z tych założeń ujrzały światło dzienne i obecnie pomagają marketerom zwiększać efektywność działań promocyjnych.
Algorytm wskaże Twojemu odbiorcy treści, które z dużym prawdopodobieństwem mogą go zainteresować. W jaki sposób je dobierze? Stwierdzi to na podstawie indywidualnych zachowań odbiorcy, takich jak:
Instagram bazuje na tzw. efemerycznym contencie i preferuje aktywność ,,tu i teraz”. Dlatego post opublikowany przed kilkoma minutami ma większą szansę pojawić się na feedzie Twojego odbiorcy niż treść sprzed dwóch dni.
Rozmowy w prywatnych wiadomościach czy oznaczanie na zdjęciach to dla algorytmu wiadomość, że utrzymujesz z kimś bliższe relacje. Warto wchodzić z odbiorcami w interakcje: takie działanie pozwoli Ci zyskać przewagę nad innymi markami/kontami, które Twój fan ,,tylko” obserwuje.
Im więcej kont obserwuje dany użytkownik, tym algorytm musi surowiej selekcjonować treści. Instagram dąży do tego, aby użytkownicy spędzali jak najwięcej czasu w aplikacji, dlatego osobom obserwującym wiele kont pokazuje tylko te najistotniejsze i najbardziej atrakcyjne informacje.
Szybki scroll co godzinę czy dłuższe przeglądanie zdjęć raz na kilka dni? Algorytm monituje, jak często i na jak długo loguje się dany użytkownik. Przykładowo w przypadku osoby, która sporadycznie korzysta z Instagrama, algorytm zaproponuje takie treści, które będą zachęcać do dłuższych i częstszych interakcji.
Algorytm lubi to, co jest dobre dla użytkowników i przyczynia się do zwiększenia popularności aplikacji. Dlatego w codziennych działaniach stawiaj przede wszystkim na:
Algorytm jest nastawiony na analizę i naukę zachowań odbiorcy i nie lubi działań, które mu to utrudniają, takich jak edycja czy kasowanie treści. Jeśli jednak z jakichś powodów musisz ukryć daną treść, najlepiej ją zarchiwizuj. Wtedy będzie ona widoczna dla algorytmu, a dla Twoich odbiorców – już nie.
Prowadząc konto na Instagramie, należy również unikać nadmiernej automatyzacji. Boty lub masowe działania (np. zbyt duży przyrost followersów w krótkim czasie) są przez algorytm śledzone i karane (okresowymi blokadami lub skasowaniem konta).
Masz problem z dostosowaniem promocji marki do wymogów instagramowego algorytmu? Twoje działania nie przynoszą efektów? Chcesz, aby ktoś zatroszczył się nie tylko o atrakcyjne treści, ale także rzeczywiste wyniki i efektywność Twojego profilu? Skontaktuj się z agencją Hug my social i sprawdź, jaki mamy plan na Twój sukces na Instagramie!